Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVMF2 |
Szupervizor |
kollokvium
|
12/félév |
4 |
Előkövetelmény
Lezárt 1. félév
A szupervizió, mint folyamat 1. c. tantárgy sikeres elvégzése
A tanegység célja
A hallgatók érzékeljék a szupervíziós folyamat dinamikus változásait, értsék ennek törvényszerűségeit. Erre támaszkodva tudják alakítani a folyamatot vezetői eszköztáruk (keretek, intervenciós technikák) segítségével. Legyenek képesek az egyéni- és csoportos tanulási folyamatok figyelemmel kísérésére, összehangolására
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Elemzőkészség
Modellalkotás
Önreflexió
Rugalmas alkalmazkodás
Nézőpontváltás
Türelem
Empátia
Ritmusváltás
Tematika
A hallgatók megtanulják a szupervíziós fázisok kezelésének és kialakításának hatékony útját.
A szupervízió folyamata - az elsőtől az utolsó ülésig A szupervíziós folyamat és a tanulás kapcsolata
A szupervíziós folyamat szakaszai és a résztvevők viselkedését, “működését”, megértését, tanulását befolyásoló tényezők.
A Shu-ha-ri modell: a “résztvevői szakértelem” modellje.
A reflektivitás megjelenése és fejlődése a szupervíziós folyamatban.
A reflektivitás és a tanulás kapcsolata
Követelmény
Részvétel az előadásokon
Csoportmunka elvégzése (A csoport változásainak nyomonkövetése, a változás érzékelése, mibenlétének kiemelése.)
Dolgozat elkészítése (Választott egyéni tanulási folyamat dokumentálása és elemzése egy kiválasztott fejlődési-, változási-, vagy tanulási modell segítségével)
Kötelező irodalom
Casement, Patrick: Páciensektől tanulva, Animula, Budapest, 2001.
Dispenza, Joe: Engedd el önmagad... és válj új emberré!, Édesvíz Kiadó, Budapest, 2021.
Ajánlott irodalom
Skiffington, Suzanne – Zeus, Perry: Behavioural coaching, McGraw-Hill, Sydney, 2003.
Csíkszentmihályi Mihály: A fejlődés útjai, Nyitott Könyvműhely Kiadó, Budapest, 2007.