Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
AFMTSCS3 |
Antalfai fejlesztő művészetterapeuta |
gyakorlati jegy
|
45/félév |
4 |
A tanegység célja
A művészetterápia sajátélményű átélése, gyakorlatának elsajátítása
Tematika
A foglalkozásokon a hallgatók saját-élmény szinten: 1. megismerik a művészetterápia tematikájának első blokkjából az őszi-téli időszakhoz kapcsolt tematikát, az évkörből az őszi hónapok művészetterápiás feldolgozását. 2. a módszer speciális eszköztárát: az imagináció, vers és zene használatát az alkotó folyamatban, saját élmény szinten ismerik meg a különböző alkotási technikák használatát, az alkotások művészetterápiás feldolgozását.
Szeptember, október, november, december hónap szimbolikája és alkotásban történő megjelenítése: befelé fordulás, érettség, elengedés, veszteségek, gyász témákban, ünnepek, család, belső fény megszületése, Madonna gyermekkel: anya-gyerek kapcsolat
Követelmény
Beadandó dolgozatok év közben: megadott szakirodalomból esszék készítése, valamint a választott tavaszi hónap témájában saját foglalkozásterv írása.
Kötelező irodalom
Antalfai Márta: Alkotás és kibontakozás. A Katarzisz Komplex Művészetterápia elmélete és gyakorlata, Lélekben Otthon Közhasznú Alapítvány, Budapest, 2016., Grün, Anselm: Az emberélet útjának felén, Bencés Kiadó, Pannonhalma, 2019., Grün, Anselm: Gyógyító egyházi év. Az egyházi év mint pszichodráma, Bencés Kiadó, Pannonhalma, 2015., Tatelbaum, Judy: Bátorság a gyászhoz, Pont Kiadó, Budapest, 2019., Kast, Verena: Krízis és remény. Cselekvés változások idején, Animula, Budapest, 2012., Linn, Matthew – Fabricant, Sheila: Életünk méhen belüli sérüléseinek gyógyítása, Marana Tha, Budapest, 2007., Molnár V. József: Kalendárium. Az esztendő körének szokásrendszere, Örökség Könyvműhely, Budapest, 1998.
Ajánlott irodalom
Jankovics Marcell: 3+1. A négy évszak szimbolikája. Fejezetek a számok könyvéből, Csokonai Kiadó, Debrecen, 2008.