Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
AFMTSCS2 |
Antalfai fejlesztő művészetterapeuta |
gyakorlati jegy
|
35/félév |
2 |
A tanegység célja
A művészetterápia sajátélményű átélése, gyakorlatának elsajátítása
Tematika
A foglalkozásokon a hallgatók saját-élmény szinten: 1. Megismerik a művészetterápia tematikájának első blokkjából a időszakhoz kapcsolt tematikát, az évkörből nyári hónapok művészetterápiás feldolgozását; 2. A módszer speciális eszköztárát: az imagináció, vers és zene használatát az alkotó folyamatban, saját élmény szinten ismerik meg a különböző alkotási technikák használatát. Tematika a nyári hónapok szimbolikája: kapcsolatok, érzelmek, energiák, víz és virág szimbólumai, a négy elem szimbolikája alkotásokon és a természetben megfigyelt és lerajzolt jelenségeken keresztül, saját egyéni identitások művészetterápiás feldolgozása választott verseken és zenéken és alkotásokon keresztül.
Követelmény
Beadandó dolgozatok: választott nyári hónap vagy 4 elem témában foglalkozás-tervezet elkészítése.
Kötelező irodalom
Antalfai Márta: Alkotás és kibontakozás. A Katarzisz Komplex Művészetterápia elmélete és gyakorlata, Lélekben Otthon Közhasznú Alapítvány, Budapest, 2016., Kast, Verena: Krízis és remény. Cselekvés változások idején, Animula, Budapest, 2012., Linn, Matthew – Fabricant, Sheila: Életünk méhen belüli sérüléseinek gyógyítása, Marana Tha, Budapest, 2007., Molnár V. József: Kalendárium. Az esztendő körének szokásrendszere, Örökség Könyvműhely, Budapest, 1998.
Ajánlott irodalom
Jankovics Marcell: 3+1. A négy évszak szimbolikája. Fejezetek a számok könyvéből, Csokonai Kiadó, Debrecen, 2008.