Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
AFMTSCS1 |
Antalfai fejlesztő művészetterapeuta |
gyakorlati jegy
|
54 óra/félév |
4 |
A tanegység célja
A művészetterápia sajátélményű átélése, gyakorlatának elsajátítása
Tematika
A foglalkozásokon a hallgatók saját-élmény szinten. 1. megismerik a művészetterápia tematikájának első blokkjából a tavaszi időszakhoz kapcsolt tematikát, az évkörből a téli-tavaszi hónapok művészetterápiás feldolgozását, 2. a módszer speciális eszköztárát: az imagináció, vers és zene használatát az alkotó folyamatban; saját élmény szinten ismerik meg a különböző alkotási technikák használatát; az alkotások művészetterápiás feldolgozását. 3. Február-március-április-május, június hónap szimbolikája, lélektani üzeneteinek feldolgozása a módszer művészetterápiás eszközeivel. Főbb témák: kapcsolat a realitással, maszkjaink, kinyílás a külső világ felé, áldozathozatal, megújulás, szerelem, az életút szakaszai: magzati kor, újszülöttkor, kisgyermekkor, kisiskoláskor, serdülőkor, kora ifjúkor. Kapcsolatok: a gyermek és felnőttkori szülő-gyerek kapcsolat, testvér, barát- és párkapcsolat pozitív és negatív aspektusainak ábrázolása
Követelmény
Beadandó dolgozatok év közben: megadott szakirodalomból esszék készítése, valamint a választott tavaszi hónap témájában saját foglalkozásterv írása.
Kötelező irodalom
Antalfai Márta: Alkotás és kibontakozás. A Katarzisz Komplex Művészetterápia elmélete és gyakorlata, Lélekben Otthon Közhasznú Alapítvány, Budapest, 2016., Grün, Anselm: Az egészség, mint lelki feladat, Bencés Kiadó, Pannonhalma, 2014., Kast, Verena: Krízis és remény. Cselekvés változások idején, Animula, Budapest, 2012., Molnár V. József: Kalendárium. Az esztendő körének szokásrendszere, Örökség Könyvműhely, Budapest, 1998.
Ajánlott irodalom
Jankovics Marcell: 3+1. A négy évszak szimbolikája. Fejezetek a számok könyvéből, Csokonai Kiadó, Debrecen, 2008.