Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVETSV1 |
Szupervizor |
gyakorlati jegy
|
7/félév |
2 |
A tanegység célja
Az első félévi egyéni tanszupervízió célja az egyéni szupervíziós folyamat saját élményű megtapasztalása.
Emellett a hallgatók tanulásának, kompetencia fejlődésének szakmai reflektálása és kísérése a szupervízió módszertanának és hatásának kísérésre irányuló tapasztalatának biztosítása.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
A hallgató készségszinten sajátítsa el az önreflexió és reflexió képességét, tegyen szert jártasságra az egyéni szupervíziós esetfeldolgozás munkamódjában.
Tematika
A hallgatók egyéni szupervíziós sajátélményben a szupervizor szakma elsajátítása során felmerülő személyes tanulási kérdéseiket dolgozzák fel. Saját élményben tapasztalják meg a szakma alapelveit és működési normáit - a tanszupervízió a szupervízó munkamódjának megfelelően tanulást, fejlődést, személyes hatékonyság növekedést szolgál, egy szerződésen alapuló, a saját szakmai tapasztalatokból kiinduló és mindig oda visszacsatoló folyamat keretében. Lényegi eleme, fő működésmódja az önreflexió, a szupervizor reflektív jelenléte.
Az egyéni tanszupervízió az I. félévben a hallgatók alapozó tanulását kíséri.
Követelmény
reflexiós összegző dolgozat
Kötelező irodalom
Kessel, Louis van – Haan, Dinie: A szupervíziós tanulás tervezett modellje, in Louis van Kessel – Sárvári György (szerk.): A szupervízió koncepcionális kérdései, Supervisio Hungarica Füzetek 2., Supervisio Hungarica, Budapest, 1996., 73-84.
Watzlawick, Paul – Weakland, John H. – Fisch, Richard: Változás. A problémák keletkezésének és megoldásának elvei, Animula, Budapest, 2008.
Ajánlott irodalom
Szupervízió című folyóirat I-V. évfolyama köteteinek vonatkozó tanulmányai