Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVTSV2 |
Szupervizor |
gyakorlati jegy
|
7/félév |
2 |
Tanegységi előfeltétel
eredményesen lezárt 2. félév
A tanegység célja
Saját élményű szupervízió vezetési gyakorlat. Tapasztalatszerzés az egyéni szupervízió vezetéséről.
A szupervizor jártasság és készség elsajátítása, az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazása a hallgatók által szervezett és vezetett szupervíziós folyamatokban.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Az egyéni (egy személynek vezetett) szupervíziós folyamat előkészítésének, vezetésének, lezárásának készségei, a szupervzió szakmai tapasztalatainak tanulásba fordítása, „kettős jelenlét” képessége; bevonódás észlelésének és tudatos kezelésének képessége.
Tematika
Duális helyzetben a hallgató tanulmányi szupervíziós folyamatot vezet, felhasználva és a gyakorlatban alkalmazva megszerzett elméleti tudását. A szupervízió előkészítését, szervezését önállóan végzi. A hallgató feladata a szupervíziós folyamat egészének szervezése és végigvitele – akvizíció, kapcsolatfelvétel, szerződéskötés, a folyamat nyitása, vezetése és zárása, feed back.
Követelmény
Egyéni szupervíziós folyamat vezetése. 7 alkalom x 60 perc
Évközi folyamatnapló vezetése, leadása a félév meghatározott időpontjaiban és félévzáró összegző reflexió leadása
Ajánlott irodalom
Bagdy Emőke – Wiesner Erzsébet: Szupervízió, önismereti munka és pszichoterápia. Álláspontok, vélekedések, in Bagdy Emőke – Wiesner Erzsébet (szerk.), Szupervízió egyén-csoport-szervezet, Print-X-Budavár, Budapest, 2005, 13-26.
Schreyögg, Astrid: Csoportszupervízió, in Bagdy Emőke – Wiesner Erzsébet (szerk.), Szupervízió egyén-csoport-szervezet, Print-X-Budavár, Budapest, 2005, 77-110.