Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVTF |
Szupervizor |
kollokvium
|
14/félév |
2 |
A tanegység célja
A hallgatók megismerik a klasszikusnak számító tanácsadási formákat: szupervizió, coaching, consulting, mentoring.
Az alap-definíciókon túl megértik a különböző formák
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Aktív hallgatás
Értő figyelem
Stratégiai gondolkodás
Világos önkifejezés írásban
Önreflexió
Változáskövetés
Szempontváltás/Empátia
Tematika
A hallgatók előadások kereteiben megismerik a tanácsadási formákat. A félév során a különböző tanácsadási formákkal kapcsolatban saját élményű tudással gazdagodnak. Képessé válnak arra, hogy
átlássák, hogy adott gyakorlati terepen és körülmények között melyik tanácsadási formát érdemes alkalmazni,
pontosan eligazodnak a tanácsadási formák keretei- és határai között, egyértelmű tanácsadói szerepvállalásra készen,
kreatívan tudják alkalmazni a különféle tanácsadási formák jelentette lehetőségeket szuperviziós folyamataikban, vagy
szuperviziós folyamatokkal hatékonyan kísérjék más tanácsadói folyamatok vezetőit vagy résztvevőit.
Ezen felül bepillantást nyernek olyan tanácsadási formákba is, amelyek még kevéssé elterjedtek, vagy éppen !divatnak” tekinthetők. Így képet kapnak a tanácsadói terület/piac dinamikájáról, továbbá ösztönözni kívánjuk őket ezen tantárgy keretein belül is a kísérletezésre, újításra, egyáltalán a változásokkal való együttmozgásra.
Ajánlott irodalom
Ajánlott irodalom:
Block, Peter: Makulátlan tanácsadás, HVG Könyvek. Budapest, 2005.
Choice online Magazine (https://choice-online.com/)
Aiden, Sisko: The Ultimate Guide to Counselling, Coaching and Mentoring, The Handbook of Coaching Skills and Tools to Improve Results and Performance Of your Team! (E-könyv), JNR Publishing, Houston, 2015.
Ábri Judit – Peterdi Ágnes: Coaching határok nélkül, 15 mestercoach 15 kedvenc eszköze, Coaching Határok Nélkül Kft, Budapest, 2013.
Millman, Dan: A békés harcos útja, Édesvíz, Budapest, 2021.
Követelmény
Részvétel az előadásokon
Dolgozat elkészítése (Tanácsadói megközelítésem alapelvei és értékrendszere)