Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVMF3 |
Szupervizor |
kollokvium
|
12/félév |
4 |
A tanegység célja
Lezárt 2. félév
A szupervizió, mint folyamat I. és II. c. tantárgyak sikeres elvégzése
A tanegység célja
A hallgatók ismerjék a szupervízióban is előforduló személyközi, csoportdinamikai jelenségeket. Képesek legyenek azokat becsatornázni a szupervizori munkájukba.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Elemzőkészség
Reflektív jelenlét
Rugalmas alkalmazkodás
Nézőpontváltás
Rapport kialakítása
Intervenciós technikák alkalmazása
Csoportvezetői eszköztár gyakorlati alkalmazása
Tematika
Folyamat egy ülésen belül - egyéni - team, csoport
Ebben a félévben a szupervíziós ülések folyamatát vesszük górcső alá. Megvizsgáljuk a vezető és szupervizált kapcsolat dinamikai elemeit, valamint a csoporttagok egymásra hatását.
Az alábbi témaköröket dolgozzuk fel:
- Dinamikai kérdések, indulatáttétel, viszont-indulatáttétel, projekció, csoportnyomás, megfelelés.
- A csoportvezető, mint tekintélyszemély.
- A hatalom kérdései.
- A csoportvezető szerepei, működési módja. A vezetői működés hatása a (csoport)folyamatra.
Az előadásokon számos akváriumhelyzeten keresztül vizsgáljuk az anyagban megjelenő elemeket.
A hallgatókat, hogy saját szakmai gyakorlatuk folyamatainak elemzése segítségével, valamint csoportvezetői feladatokon
Követelmény
Részvétel az előadásokon
Csoportmunka elvégzése (Szupervíziós helyzetgyakorlatok)
Prezentáció elkészítése (Dinamikai elemek a szupervízori munkámban. Tanulságok.)
Kötelező irodalom
Forgács József: A társas érintkezés pszichológiája, Kairosz, Szentendre, 1999.
Ajánlott irodalom
Aronson, Elliot: A társas lény, HVG Könyvek, Budapest, 2023.