Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
ASZMTSCS1 |
gyakorlati jegy
|
54óra/félév |
4 |
A tanegység célja
A hallgató megismerkedik a Személyiségfejlesztő meseterápiával sajátélményű megtapasztalás útján. Megismeri az évkör és a hónapok természeti folyamataival analóg lelki történéseket és ezek szimbolikus megjelenését a mesékben. Megismeri a mesei szimbólumok értelmezési lehetőségeit és a mesék egészségvédő hatását.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Tudás:
A hallgató alapvető tudást szerez az évszakok, a hónapok és a hozzájuk kapcsolódó mesék lelki vonatkozásairól és szimbolikájáról. Ismerni fogja a mesék és a mesei szimbólumok egészségvédő és rekreációs hatását a mesék feldolgozásának folyamatában.
Képesség:
A hallgató képes a mesék mélylélektani megközelítésű elemzésére, a hónapok szimbolikus üzenetéhez kapcsolódó mesék kiválasztására, különböző célcsoportok számára az évkörhöz kapcsolódva az önismeretet és a személyiség fejlődését segítő meseterápiás foglalkozások tervének elkészítésére. Képes lesz a mesék feldolgozásához használható alkotási technikák kreatív alkalmazására, valamint az elsajátított relaxációs módszer önálló használatára.
Attitűd:
Interaktívan bekapcsolódik a meseterápiás csoportmunkába, csoporttársai iránt empatikus és elfogadó magatartással vesz részt a meseelemzésre és alkotásra épülő foglalkozásokon.
Felelősség:
Felelős döntést tud hozni arról, hogy adott célcsoport számára az évkörhöz kapcsolódva milyen meseterápiás tervet állítson össze.
Tematika
1. A Személyiségfejlesztő meseterápia módszere és sajátosságai. Saját kedvenc mese feldolgozása.
2. Szeptember hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
3. Október hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
4. November hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
5. December hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
6. Január hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
7. Február hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
8. Március hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
9. Április hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében.
10. Május hónap szimbolikája és lelki üzenete a meseelemzések tükrében
Követelmény
A foglalkozásokon való részvétel követelményei:
A foglalkozásokon a részvétel kötelező. Igazolatlan hiányzás mértéke az SZMSZ szerint. Igazolt hiányzás, illetve hiányzások pótlása az oktatóval való egyeztetés szerint történik.
Félévközi feladatok, ismeretek ellenőrzése:
1 db beadandó esszé (meseelemzés) és 1 db beadandó meseterápiás foglalkozástervezet elkészítése mindkét félév során.
Aláírás megszerzése:
Foglalkozások látogatása, aktív részvétel, házi feladatok (meseelemzések), esszék és foglalkozástervezetek elkészítése.
Értékelés:
Gyakorlati jegy: óralátogatás, házi eladatok, esszék
Kredit megszerzésének feltétele.
Aláírás, legalább elégséges gyakorlati jegy
Kötelező irodalom
MÜLLER, PAUL EMMANUEL: Figyelem és szeretet, Ursus Libris, Budapest, 2005.
Ajánlott irodalom
FRANZ, MARIE-LOUISE VON: Archetípusos minták a mesében, Édesvíz, Budapest, 1998.