Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
AFKMA |
Antalfai fejlesztő művészetterapeuta |
gyakorlati jegy
|
8/félév |
4 |
A tanegység célja
A művészetterápia sajátélményű átélése, gyakorlatának elsajátítása
Tematika
A kurzus során a hallgatók gyakorlati feladatok és tevékenységek tapasztalatain keresztül jutnak a képi, vizuális kifejezőeszközök és szakmai ismeretek alapjainak birtokába. A gyakorlatok hozzásegítik a hallgatókat a külvilág, a látvány tudatos érzékeléséhez, tanulmányozásához, elemzéséhez, értelmezéséhez. A képzés gyakorlatai fejlesztik a hallgatók belső látását, a képzelet finomítását és a képi gondolkodást. A gyakorlatok hozzájárulnak a szokatlanságot és rugalmasságot erősítő alkotó és önkifejező képességek kibontakozásához. Megismerkednek a közvetlen környezetünkben található tárgyak, eszközök vizuális üzenethordozóként való szerepével, hatóerejük, működésmódjuk alapjaival. A kurzus során összegyűjtött élmények és vizuális információk hozzájárulnak az önmeghatározások és önkifejezések egyre differenciáltabb formáinak megtalálásához. A kurzus során érintjük a következő témákat; a vizuális művészet helye a művészetek közt, funkciói, az alkotás indítékai, a tér és a környezet hatóelemei, tárgyak világa, tárgykapcsolatok, tárgyi formába öntött üzenetek, figyelemirányítás, képi kifejezés, tárgyinstalláció, akvarellfestés, egyéb képzőművészeti technikák.
Követelmény
gyakorlati jegy: gyakorlatok aktív elvégzése
Kötelező és ajánlott irodalom
Molnár C. Pál (szerk.): A képzőművészet iskolája, 1-2. kötet, Képzőművészeti Alap, Budapest, 1976., Csíkszentmihályi Mihály – Halton, Eugene: Tárgyaink tükrében, Libri, Budapest, 2011., Ruhrberg, Carl et al: Művészet a 20. században. Festészet – Szobrok és objektumok – Új médiumok – Fotográfia, Taschen – Vince Kiadó, Köln – Budapest, 2011.
Bergström, Bo: Bevezetés a vizuális kommunikációba, Scolar, Budapest, 2019.