Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVIVT1 |
Szupervizor |
gyakorlati jegy
|
12/félév |
1 |
Tanegységi előfeltétel
Lezárt 1. félév
A tanegység célja
A szupervizióban alkalmazott intervenciós technikák megismerése és készségszintű alkalmazásukhoz szükséges kompetenciák megerősítése
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Empátia
Rapport kialakítása
Értő figyelem
Kérdezéstechnika
Visszajelzés adása
Stratégiai gondolkodás
Kettős figyelem
Tematika
Az egyik legfontosabb szupervizori kompetencia az empátia. Erre alapozzuk mindazokat a módszertani elemeket és intervenciós technikákat, amelyek kézzelfoghatóvá, megragadhatóvá teszik a szuperviziós folyamatot. Az empátia fejlesztése önmagában messze meghaladja egy tantárgy kereteit - ezt a feladatot a szuperviziós képzés egésze, a maga komplexitásában hivatott ellátni. Az intervenciós technikák tantárgy keretein belül arra vállalkozhatunk ezen a téren, hogy folyamatosan fókuszban tartjuk, ezáltal élesítjük a hallgatók munkája/ gyakorlata során ezt a kompetenciát, ezáltal biztosítva, hogy élettel teli technikákkal dolgozó szakemberekké váljanak.
Az alapvető technikákon túl a hallgatók megismernek különböző szupervíziós folyamatmodelleket, valamint társterületek folyamatmodelljeibe is betekintést nyerhetnek. Az intervenciós technikákat ezen modellek gyakorlásával rendszerbe foglalva is dolgoznak, ezzel szakmai munkájuk integráns részévé tesszük az alaptechnikákat.
A tantárgy két féléves. Az első félévben minden területen megismertetjük a hallgatókat az alapokkal.
Követelmény
Részvétel a gyakorlati órákon Teszt sikeres megírása
Gyakorlati vizsga sikeres teljesítése (Intervenciós technikák alkalmazása egy segítő beszélgetésben)
Kötelező irodalom
Stapert, Ynse oktatófilmjei
Rackham, Neil: SPIN selling, McGraw-Hill, New York, 1988.
Satir, Virginia: Sokféle arcunk, Háttér Kiadó, 1995.