Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
AFDRVE |
Antalfai fejlesztő művészetterapeuta |
kollokvium
|
6óra/félév |
5 |
A tanegység célja
A kurzus a rajzvizsgálat és tágabb értelemben, a képelemzés pszichológiai értelmezésével foglalkozik, rendszerszemléleti keretben. Célja a rendszerelemzési modell megismerése. Az elérni kívánt kompetenciák közé tartozik a rendszer komponenseinek azonosítása és interakcióik elemzésének képessége pszichodiagnosztikai nézőpontból.
Tematika
Kommunikációpszichológiai alapfogalmak, A rajzolás, mint kommunikációs folyamat pszichológiai értelmezése, A rajz, mint kommunikációs üzenet elemzése, A megítélő és a kontextus kapcsolata: exploráció, anamnézis, heteroanamnézis, A rajzoló és a kontextus kapcsolata; a rajz és a kontextus kapcsolata; a rajzoló és a rajz kapcsolata; a rajzoló és a megítélő kapcsolata, A hétlépéses mintázatelemzés eredete, szakaszai és technikái.
Követelmény
A félév végén írásbeli vizsga.
A tanegység célja
Sehringer, Wolfgang: Tárgy és módszer. Szemléletváltás a rajzvizsgálatban, Psychiatria Hungarica 15 (2000/4) 379-384., Sehringer, Wolfgang – Vass Zoltán (szerk.): Lelki folyamatok dinamikája a képi világ diagnosztikában és terápiában, Flaccus, Budapest, 2005., Vass Zoltán: A rajzvizsgálat pszichológiai alapjai, Flaccus, Budapest, 2003., Vass Zoltán: A rajzvizsgálat pszichodiagnosztikai alapjai. Projekció, kifejezés, mintázatok, Flaccus, Budapest, 2013.