Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
SVCSTSV2 |
Szupervizor |
gyakorlati jegy
|
28óra/félév |
2 |
Tanegységi előfeltétel
Csoportos tanszupervízió 1. eredményes teljesítése
A tanegység célja
A tárgy a hallgatók külső csoportos szupervízió gyakorlatának („Tanulmányi szupervízió 3” c. tárgy) tapasztalat-feldolgozását biztosítja a gyakorlattal azonos metodikai keretben.
A félév során a hallgatók a „szupervízió szupervíziójának” INTERVIZIÓ módszertanán alapuló megközelítésében szereznek saját élményű tapasztalatot.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
A hallgató készségszinten sajátítsa el az önreflexió és reflexió képességét, tegyen szert jártasságra a szupervíziós esetfeldolgozás munkamódjaiban. A gyakorlati tapasztalatokat képes legyen integrálni saját tanulmányi szupervíziós munkájában.
Szerezzen jártasságot az intervízió módszertanában, legyen képes az intervizó minden szerepében hatékonyan közreműködni.
Tematika
A kurzus három féléve alatt a hallgatók szupervíziós csoporthelyzetben a szupervizor szakma elsajátítása során felmerülő személyes tanulási kérdéseiket dolgozzák fel. Saját élményben és a reflexiónak teret nyitó keretben tapasztalják meg a szakma alapelveit és működési normáit. A tanszupervízió a szupervízó munkamódjának megfelelően tanulást, fejlődést, személyes hatékonyság növekedést szolgál, egy szerződésen alapuló, a saját szakmai tapasztalatokból kiinduló és mindig oda visszacsatoló folyamat keretében. Lényegi eleme, fő működésmódja az önreflexió, a szupervizor reflektív jelenléte. A szakmai működést vizsgálja a szerep – szervezet vagy intézmény – szakma kontextusában. A hallgatók a tanszupervíziós csoportmunkában tanulmányi szupervíziójukkal kapcsolatos kérdéseiket, nehézségeiket, szakmai dilemmáikat dolgozhatják fel, a tanszupervízió a II., III. és IV. félévben végig kíséri tanulmányi szupervíziós munkájukat.
Követelmény
félévzáró összegző dolgozat leadása
Kötelező irodalom
Bellersen, Monique – Kohlmann, Inez: Intervízió. Az elakadástól a változáson át a kibontakozásig a csoportos akciótanulás tíz módszerével, Harmat, Budapest, 2021.
Ajánlott irodalom
Ajdukovic, Marina et al.: ECVision. A szupervízió és a coaching európai fogalomtára és kompetenciaprofilja, MSZCT, Budapest, 2016.