Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
BAPSSZ/E |
Katekéta-lelkipásztori munkatárs |
kollokvium
|
8 |
2 |
MTPSSZN |
Teológia |
kollokvium
|
2 |
2 |
OPSSZN |
Hittanár-nevelőtanár – Közismereti tanárszak (ELTE) |
kollokvium
|
2 |
2 |
BAPSSZN |
Katekéta-lelkipásztori munkatárs |
kollokvium
|
4 |
4 |
GYPSSZ |
Gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó |
kollokvium
|
8 |
2 |
A tanegység célja
A személyiségfejlesztő tevékenység megalapozása a személyiség működésének és az élethosszig tartó fejlődés törvényszerűségeinek és feltételeinek megismerésével.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri a személyiség működésének komplex modelljeit és a személyiség fejlődésének meghatározóit. Képes az ismert törvényszerűségek alapján reflektálni saját életére és a rábízottak személyiségfejlődésének rizikótényezőire. Elkötelezett abban, hogy minden segítséget megadjon leendő tanítványai egészséges fejlődéséhez.
Tematika
Nappali tagozat: 1. Főbb elméleti irányok a személyiség kutatásában 2. Wong személyiségmodellje 3. A személyiség dimenziói és kompetenciái. 4. Motiváció és érzelmek 5. McAdams narratív identitás modellje 6. A személyiség életfeladatai 7. Az én problematikája és funkciói 8. Énkép, önértékelés. 9. Önkontroll 10. A személyiség fejlődése Erikson elmélete alapján. 11. Az identitás különböző állapotai Marcia modelljében 12. A kötődés alakulása gyermek- és felnőttkorban. 13. Az ember moralitása. 14. Az emberi agresszió.
Esti tagozat: A személyiség összetevőinek és működésének klasszikus és modern modelljei. Az én problematikája, önismeret, énkép, önértékelés. Az önkontroll. A személyiség fejlődése Erikson elmélete alapján. Kötődés gyermek- és felnőttkorban. Az emberi moralitás és agresszió kérdései.
Követelmény
A félév végén kollokvium.
Kötelező irodalom
SOMOGYINÉ PETIK KRISZTINA: Személyiség és személyiségfejlődés, Jegyzet, 2021.