Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
GYSKT |
Gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó |
gyakorlati jegy
|
2 |
A tanegység célja
Áttekintést adni a segítő kapcsolatban megvalósuló sajátos tanácsadás jellegéről, folyamatáról és a tanácsadó szükséges képességeiről.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri a segítő kapcsolat és tanácsadás elméleti alapjait. Képes felismerni a segítő kapcsolat és tanácsadás gyakorlati jelentőségét a szakmai munkában. Elkötelezett a segítés és tanácsadás szakmai követelmények szerinti végzésében.
Tematika
A segítő kapcsolat sajátossága, dinamikája és a tanácsadói (konzultáns) attitűd.
Követelmény
Aktív részvétel a gyakorlat egésze során. A félév végén gyakorlati jegy.
Kötelező irodalom
Benkő Antal – Szentmártoni Mihály: Testvéreink szolgálatában. Pasztorálpszichológiáról mindenkinek, Új Ember, Budapest, 2002, 25–52, 109–112; Rogers, Carl Ransom: Valakivé válni. A személyiség születése, Edge 2000, Budapest, 2004, 73–96.
Ajánlott irodalom
Sajgó Szabolcs et al. (szerk.): Pszichológusok és teológusok az emberről, Katolikus Pszichológusok Baráti Köre – Faludi Ferenc Akadémia, Budapest, 2004; Egan, Gerard: A segítő készségek fejlesztése. Gyakorlatok és munkafüzet A Képzett segítő című könyvhöz, ELTE Eötvös, Budapest, 2009; Gerevich József (szerk.): Közösségi mentálhigiéné, Animula, Budapest, 1997; Kézdy Anikó – Somogyiné Petik Krisztina: A segítő helyzethez kapcsolódó saját élmények feltárása és feldolgozása, Embertárs 4 (2006/3) 196–204; Jálics Ferenc: Testvéreink hite. A meghallgatás csodálatos ereje, Korda, Kecskemét, 2014.