Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
MTRE2N |
Teológia |
gyakorlati jegy
|
2 |
|
HRE2N |
Hittanár-nevelőtanár Hittanár-nevelőtanár – Közismereti tanárszak (ELTE) Hittanár-nevelőtanár |
gyakorlati jegy
|
2 |
A tanegység célja
A sikeres nyilvános beszéd (üzleti, alkalmi, egyházi) alapjainak megismertetése. Megismertetni, hogyan kell hatásosan felépíteni és előadni egy beszédet. Megismertetni, hogyan kell beszédeket elemezni, értékelni és visszajelzést adni.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri a legfontosabb retorikai alapfogalmakat. Képes a beszédeket összefüggő kritériumrendszer alapján elemezni és értékelni. Képes a retorikai szabályoknak megfelelő beszédet írni. Megfelelő előadói készségekkel rendelkezik és megfelelően ad fejlesztő értékelést a többieknek.
Tematika
1. Bevezetés a retorikába. 2. Rögtönzések, interjúk - vendégelőadó. 3–4. Beszédstratégia (beszédek fajtái, beszéd felépítése, retorikai eszközök alkalmazása, storytelling). 5–6. Előadástechnika - vendégelőadók. 7. Beszédértékelés. 8. Beszédek az egyházban 9–11. Beszédek prezentálása. 12. Félév zárása, evaluáció
Követelmény
A félév során aktív részvétel az órákon. 3 rövid beadandó anyag elkészítése (1 videó, 2 dokumentum). Egy előre megírt beszéd megtartása. A félév végén gyakorlati jegy.
Kötelező irodalom
Gallo, Carmine: TED-előadások. Az inspiráló nyilvános beszéd 9 titka, HVG Könyvek, Budapest, 2014.; Györffy Kinga: Add elő magad. A magával ragadó előadás titkai, Magnólia, Budapest, 2019.