Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
GYKT1 |
Gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó |
aláírás
|
3 |
A tanegység célja
A segítő foglalkozás gyakorlásához szükséges képességek fejlesztése. A tréningen való részvétel segítséget nyújt a hallgatóknak ahhoz, hogy munkájuk során megfelelő módon tudjanak kommunikálni a problémákkal küzdő gyerekekkel és családtagjaikkal.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri és tudatosan használja segítő kapcsolati készségeit, tisztában van saját korlátaival és kompetenciáival. Képes a hozzá forduló gyerekek és családtagjaik meghallgatására és megértésére; a szituációhoz illő problémamegoldási stratégia kidolgozására és megvalósítására. Elkötelezett a hátrányos helyzetű, veszélyeztetett gyermekek érdekeinek legjobb képviselete iránt.
Tematika
Kommunikációs és empátiás képességek fejlesztése. Csoportos problémamegoldási gyakorlatok a gyermek- és ifjúságvédelmi munka során előforduló szituációk modellezésével, játékos feladatokkal.
Követelmény
Részvétel a teljes tréningen. Félév végén aláírás.
Kötelező irodalom
Feuer Mária – Nagy Krisztina: Humán szakosok gyakorlati kézikönyve, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011, 77–98, 377–490; Komlósi Piroska: A továbbképzések szerepe a kiégés megelőzésében, Kapocs 12 (2013/3) 24–28.
Ajánlott irodalom
Imsoo, Kim Berg: Konzultáció sokproblémás családokkal, Animula, Budapest, 1995; Horváth-Szabó Katalin – Vigassyné Dezsényi Klára: Az agresszió kezelése Tanári Kézikönyv Szociális és Családügyi Minisztérium, Budapest 2001; Kállai János – Gál Béla (szerk.): Az első találkozás jelenségvilága a segítő kapcsolatban, Osiris, Budapest, 1999.