Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
GYISZ |
Gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó |
gyakorlati jegy
|
8 |
A tanegység célja
A hallgatók a gyakorlat során képet adnak elméleti tudásuk gyakorlati alkalmazásáról és szakmai kreativitásukról.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri a gyermekvédelmi munka elméleti hátterét és a vonatkozó legfrissebb jogszabályi rendelkezéseket. Képes ezen ismereteket felhasználni a gyermekvédelemben felmerülő különféle problémahelyzetek kezelésében. Elkötelezetten és hatékonyan törekszik segítséget nyújtani a látókörébe került veszélyeztetett gyermekeknek és krízisbe került családoknak.
Tematika
A hallgatók csoportmunkában gyakorlati jellegű feladatokat oldanak meg a képzés során szerzett ismereteik alapján: olyan eseteket, amelyek a gyermek- és ifjúságvédelem területén megtörténtek és problémaként felmerültek. A feladatmegoldásban a csoportok minden résztvevőjének aktívan együtt kell működnie, elméleti tudásukat szakszerűen átültetve a gyakorlatba, intézkedési javaslataikat szakmailag indokolva.
Követelmény
Jelenlét a szeminárium egészén, és a feladatnak megfelelő aktív részvétel. Egy esettanulmány megírása. Az esettanulmány elkészítésének szempontjai:
- milyen szempontok alapján választotta ki a hallgató az esetet,
- ki az eset felelőse, ki a kliens,
- a megfogalmazott probléma,
- a probléma érdekében eldöntött lépések, a problémakezelés folyamata (lépések egymásutánisága),
- kivel dolgozott együtt a szakember az eseten (ha volt ilyen), és milyen módon, hogyan zajlott az együttműködés,
- a klienssel való közvetlen foglalkozás történései,
- az eset megoldása, lezárása,
- milyen utánkövetési lehetőséget lát az esettel kapcsolatban.
A félév végén gyakorlati jegy.