Kód | Képzés | Követelmény | Heti óraszám | Kredit |
---|---|---|---|---|
BABKPGY/E |
Katekéta-lelkipásztori munkatárs |
kollokvium
|
3 |
A tanegység célja
Az alapvető plébániai pasztorális helyzet és különösen az ifjúság lelkipásztori szolgálatának megismerése, alapszintű bevezetés a közösségek életének kísérésébe, a táborszervezésbe és -vezetésbe, valamint lelkigyakorlatok, ifjúsági rendezvények szervezésébe. Felkészülés egy konkrét nyári tábori szolgálatra.
A hallgató fejlesztendő kompetenciái
Ismeri az egyház ifjúságpasztorációjának alapelveit. Képes tábor, lelkigyakorlat, rendezvények stb. szervezésére. Elkötelezettséget vállal egy konkrét program megvalósításában és az ifjúság lelkipásztori szolgálatában.
Tematika
1. Egyházképek, pasztorális és evangelizációs koncepciók, hatásuk az ifjúságpasztorációra. 2-3. Ifjúságpasztoráció az egyházi dokumentumok tükrében. 4. Az ifjúsági világtalálkozók, pasztorális értelmezésük és jelentőségük. 5. Egyéni, közösségi és média-kommunikáció a fiatalok életében és használatuk a lelkipásztorkodásban. 6. Lelkivezetés, tanácsadás, kapcsolattartás az ifjúságpasztorációban. 7. Felnőttek és családok részvételével szervezett plébániai programok jellegzetességei. 8. Táborszervezés, táborvezetés.
Követelmény
A félév végén kollokvium.
Kötelező irodalom
Nobilis Márió (szerk.): Pápák a fiatalok evangelizációjáról, Sapientia, Budapest, 2014; Keszeli Sándor: Fiatalok és hitébresztés (elektronikus jegyzet); Keszeli Sándor, Egyházképek és pasztorális koncepciók, evangelizációs szemléletek (elektronikus jegyzet).
Ajánlott irodalom
A Tömegkommunikáció Pápai Tanácsa: Az egyház és az internet, http://uj.katolikus.hu/konyvtar.php?h=131; Hervay F. Levente: Cserkészek Táborozási Könyve, Márton Áron Kiadó, Budapest, 1997.; MKPK Ifjúsági Bizottsága, Országos Ifjúságpasztorációs Tanulmányi Napok. Záródokumentum, MKPK Ifjúsági Bizottsága [kézirat], Budapest, 2015-2017.