30 óra
30.000.- Ft/fő (nem pedagógusoknak)
Egy gyakorlat-központú, új módszertani eszközt kaphatnak kézbe a jelentkezők, mely a biblioterápia eszköztárából vett elemekre épül, és a hittanár vagy bármilyen szakos pedagógus is sikerrel alkalmazhatja a munkája során.
Alapja egy célzott szöveg kiválasztása, közös olvasása és az arról való beszélgetés. Segítség lehet ez abban is, hogy visszaadja az olvasás becsületét, javíthatja a fiatalok kommunikációs és offline önkifejezési képességeit. Nem mindegy, milyen olvasnivalót adunk diákjaink kezébe, mivel tematizáljuk beszélgetéseiket, mire neveljük őket!
Az olvasásra, beszélgetésre kiválasztott szöveg alkalmat adhat az önreflexióra, erősítheti az önbizalmat, hozzájárul az önelfogadás(á)hoz, a saját erőssége(i)k megismeréséhez. Az olvasottakról való beszélgetésnek mentálhigiénés funkciója is van.
A biztonságos, elfogadó, nem ítélkező légkörben könnyebben megnyílnak a diákok. Nem tanári kinyilatkoztatást hallgatnak, hanem saját korosztályuk megszólalásaihoz kapcsolódhatnak szabadon.
A tanfolyam nem képesít biblioterápiás csoportok vezetésére, de lehetővé teszi az egyes tantárgyak oktatásának módszertani bővítését a biblioterápia/irodalomterápia elemeivel, technikáival.

Képzési alkalmak
2025/2026. tanév őszi félévben:
- szeptember 19. péntek, 15.30 - 19.00 ( 4x45 perc + szünet)
- szeptember 20. szombat, 10.00 - 17.30 (8x45 perc + szünetek)
- szeptember 26. péntek, 15.30 - 19.00 (4x45 perc + szünet)
- szeptember 27. szombat 10.00 - 17.30 ( 8x45 perc + szünetek)
- október 4. szombat 10.00 - 16.00 ( 6x45 perc + szünetek)
Jelentkezés (pedagógus-továbbképzési kredit szerzése céljából): 2025. április 30. (köznevelési intézmény vezetője révén a Pedagógus-továbbképzést Támogató Rendszerben)
Jelentkezési határidő: 2025. szeptember 8.
2025/2026. tanév tavaszi félévben:
- február 27. péntek, 15.30 - 19.00
- február 28. szombat 10.00-17.30
- március 6. péntek 15.30 - 17.00
- március 7. szombat 10.00 - 17.30
- március 14. szombat 10.00 - 16.00
Jelentkezés (pedagógus-továbbképzési kredit szerzése céljából): 2025. április 30. (köznevelési intézmény vezetője révén a Pedagógus-továbbképzést Támogató Rendszerben)
Jelentkezési határidő: 2026. február 17.
Jelentkezés (pedagógus-továbbképzési kredit szerzése céljából): 2025. április 30. (köznevelési intézményük vezetője révén a Pedagógus-továbbképzést Támogató Rendszerben)
Jelentkezési határidő: 2026. február 15.
A tanfolyam célja, hogy a jelentkezők megismerjék a művészetterápiák körébe tartozó biblioterápia módszerének a tanári munka során felhasználható egyes elemeit és azok alkalmazási lehetőségeit a pedagógiai és a pasztorációs munkában. Az élményközpontú, elsősorban gyakorlati ismeretek átadására, saját élményre és megtapasztalásra fókuszáló képzés hatékony személyiségformáló módszer, az élményalapú oktatás egy formája. A szövegekkel való munka során új látószöget kaphatnak a résztvevők. A módszer alkalmas lehet a közösségi élet javítására, a kommunikációs készségek, az empátia és az érzelmi intelligencia fejlesztésére, bármely szakos tanár pedagógiai eszköztárának kiegészítésére, gazdagítására.
Záró ellenőrzés módjának megnevezése: A résztvevő egy foglalkozástervet állít össze, amelyet a tanfolyami csoportban vagy külső közegben megtart, majd reflexiót készít a folyamatról.
Záró ellenőrzés módjának leírása: A résztvevő által kiválasztott szöveg irodalomterápiás feldolgozásához előzetes óratervet készít, amit legkésőbb az utolsó konzultáció előtt elküld a tanfolyam vezetőjének. A foglalkozás megtartása után reflexióit írásba foglalja. A tanfolyamon való személyes jelenlét és a feladatok érdemi elvégzése szükséges a teljesítés elfogadásához. Értékelés: teljesített / nem teljesített / kimagaslóan teljesített.
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása: a beadott óraterv és reflexió megléte, a foglalkozásokon való aktív, tevékeny részvétel.