Keresztény vállalkozások – hogy lehet összeegyeztetni a kereszténységet a vállalkozással?
A vállalkozás egy munkaforma, amelyben az emberi személy a munkáját, tőkéjét és nem utolsó sorban a kreativitását felhasználva hoz létre olyan szolgáltatást vagy terméket, amely egy meglévő emberi igényt elégít ki. Ebből a szempontból, ahogy a vállalkozó is ember, úgy keresztény is lehet, a munkaforma nem akadályozza semmiben sem a keresztényi hivatás megélését. Viszont annál nagyobb felelőssége van, mivel munkájával, vállalkozói tevékenységével az egész teremtésre, a környezetre és az emberi kapcsolataira hatással van, ami így kulcsfontosságú a moralitás szempontjából. Ennek a szemléletnek a helyes realizálását segítik modern világunkban a pápai szociális enciklikák, amelyek a 1891-től (Rerum Novarum) kezdve segédeszközt nyújtanak napjaink keresztény vállalkozóinak.
Tud igazán sikeres lenni egy keresztény szemléletű vállalkozás?
A kérdés az, hogy miben mérjük a sikerességet. Ha csak kizárólag a profitmaximalizálásban, akkor nincs egyértelmű kapcsolat a keresztény szellemben vezetett vállalkozás és a profit között. Viszont ha kiterjesztett mutatókat veszünk figyelembe, ahogy most a ESG (Environmental-környezeti, Social-társadalmi, Governance-vezetési) szabályozás törvényi előírásai is megkövetelik, akkor már nagyobb eséllyel lehet sikeresnek mondani egy keresztény vállalkozót, amely - ahogy a Ferenc Gazdasága szellemisége is mutatja - lelki beállítódásából adódóan törődik a környezeti, közösségi és társadalmi fenntarthatósági elvekkel.
Ha szeretnéd kereszténységedet a munka világában is hitelesen és sikeresen megélni, akkor jelentkezz Emberközpontú Gazdaság képzésünkre.