Miért fenyegeti az egyház közvetítő tekintélyeit hiteltelenné válás a mai világban?
Vajon feloldandó-e ma a Krisztus körüli mester-tanítvány viszony tekintélyi aszimmetriája?
Hogyan lehet a kortárs egyház a tanítványság hiteles iskolája?
Szeretettel várunk mindenkit!
A konferencián való részvétel ingyenes, ám szendvics és üdítő biztosításához mindenkitől regisztrációt kérünk!
Az eseményre itt lehet regisztrálni!
Ízelítő a konferencia előadásaiból:

Tubay Tiziano:
Együttműködő és versengő autoritások: hatalom és tekintély a középkori egyházban
"Talán egyetlen másik korszakban sem állt az autoritás kérdésköre annyira a teológiai gondolkodás homlokterében, mint a középkor idején. Európa átalakuló etnikai viszonyai között új államok születnek, új egyháztartományok szerveződnek, a nyugati egyházban is meggyökeresedik a szerzetesség: mind-mind olyan fejlemény, ami felveti a legitimáció és hierarchia kérdését. Az előadás kísérlet arra, hogy három főbb terület – a világi és egyházi hatalom, az egyházi hierarchia, valamint az oktatás – válogatott példáin keresztül vázoljuk, a különféle autoritás-rendszerek közötti kapcsolatok, azok együttműködése, versengése vagy nyílt konfliktusa milyen módon formálta az egyházat, nem ritkán évszázadokig, vagy akár korunkig ható érvénnyel."

Keszeli Sándor:
A világi katekéta tekintélyviszonyai a Katekézis Direktóriuma és az Evangelii Gaudium tükrében. Kateketikai megközelítés
"Az előadásban az új kateketikai direktórium, és a hátterében álló Evangelii Gaudium pasztorális szemléletéből eredő tekintélyviszonyokról mutatok be egy átforgó képet, kifejezetten a világi katekéta helyzetéből vizsgálva ezt a viszonyrendszert.
A „kateketikai megközelítés” tisztázása után a következőket vizsgálom:
Krisztus maga, és az egyház hite a Vele megélt tapasztalatról, mint tekintély. A katekézis célja a közösség megélése az élő Krisztussal, és ennek megfelelően a személyiség egészének átalakulása. Ehhez az abszolút tekintély Krisztus, a Krisztus-esemény tapasztalata, mint a katekéta hivatásának, képzésének és szolgálatának is alapvető viszonyítási pontja. Ebben a tapasztalat (az ismeret mellett, vagy inkább azon túl) elsődleges szerepet játszik."

Bagyinszki Ágoston:
A krisztusi tanítványság paradigmájáról ismeretelméleti vonatkozásban
"Az előadás gondolatmenete a tanítványi közösséget üzenetébe beavató mester archetipikus sémájának a felidézésével, vallástudományi horizonton indul, különösen Manabu Waida összegzésére támaszkodva. Már itt érdemes megjegyezni, hogy a mester szerepéhez köthetően működő külső tekintélyi mozzanat, valamint a tanítványi körhöz kapcsolható belső érintettség dichotómiája olyan helyzetet teremt, amely provokálhatja a demokratizált tudás-koncepciókra hangolt kortársainkat."
